.

.

سایت خبری طلوع گناباد

دبیر باشگاه کشاورزان جوان روستای سنو گفت: با آغاز فصل برداشت زعفران قدیمی ترین بازار فروش گل زعفران در روستای سنو از توابع شهرستان گناباد رونق گرفت.

مهدی ذولفقاری  افزود:روستای سنو با داشتن سطح وسیعی از باغات زعفران جزء روستاهای مهم تولید کننده زعفران شهرستان گناباد  است.

وی اظهار داشت: آنچه زعفران روستای سنووگوهردشت را شاخص تر می کند مرغوبیت زعفران آن و بازار فروش گل زعفران در آبان ماه هر سال است . وی افزود: به جرات می توان گفت که قدیمی ترین بازار گل زعفران کشور در این روستا شکل گرفته است، قدمت این بازار که به بیش از 50 سال می رسد در 20سال گذشته جای خود را در بین مشتریانش باز کرده است.

ذولفقاری گفت: مشتریان زعفران سنو با مراجعه به روستا و حتی سرمزارع گل زعفران مازاد کشاورزان را می خرندکه این خود نشانه کمیت و کیفیت زعفران این روستا است.

وی افزود: با شروع برداشت زعفران از مزارع ، بازار این روستا از 20آبان امسال مانند سالهای قبل رونق گرفته است که پیش بینی می شود امسال روزانه به طور متوسط 10 تا 15 تن گل مازاد زعفران از این روستا جهت فراوری صادر گردد.

وی اظهار داشت: روستای سنووگوهردشت در شهرستان گناباد با وجود چشمه آب منحصر به فرد و منطقه کوهپایه ای از شرایط اقلیمی خوبی برای کشت زعفران برخوردار است که حدود 500 هکتار از مزارع آن به کشت زعفران اختصاص یافته است .

وی افزود: هر ساله از محل فروش محصول زعفران میلیاردها ریال عاید کشاورزان منطقه می شود.

روستای سنو با حدود یک هزار و 500 نفر جمعیت در 25کیلومتری غرب شهرستان گناباد  واقع شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: عباسعلی قنبری ׀ تاریخ: سه شنبه 12 آذر 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , gonabadtolo.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com